21 יוני 2017
21 יוני 2017,
 0

 

אוטומטים או ידניים?..

החלטנו לבנות קמפיין ב"רשת המדיה" בגוגל אדוורדס.

קמפיין מסוג זה, הקרוי גם קמפיין מודעות תמונה, מודעות באתרים, או קמפיין באנרים.. נועד על מנת שנוכל כמפרסמים להציג מודעות בעלות תוכן ויזואלי באתרים אחרים בהם אנשים גולשים, ולקשר אותם דרך המודעות לאתר שלנו.

בשלב מסוים במהלך הקמת הקמפיין, נידרש להגדיר אפשרויות מיקוד, או בשמן הלועזי "טארגטינג". אפשרויות המיקוד המקובלות הן הגדרת מילות מפתח, נושאים, ותחומי עניין.

בזמן ששלושת אלה ידועים ומובנים בעולם הפרסום הדיגיטלי, אין צורך כרגע להרחיב במילים על אלה, כל אחד ויתרונותיו שלו. אך אופציה נוספת שדי נעלמת מהעין היא האופציה להגדיר אתרים באופן ידני.

המצב הרגיל ב"דיפולט" הוא שהמערכת קובעת לנו באיזה אתרים המודעות יופיעו. איכות האתרים נקבעת על ידי גורמים שונים כמו איכות המודעות, גובה הצעת המחיר (ה"ביד") והתחרות שיש באותו הרגע עבור שטח פנוי באתר מסוים. סוג האתרים נקבע בין היתר ע"י המיקוד אותו הגדרנו.

האופציה השניה והפחות מוכרת היא הגדרה "ידנית" של אתרים לקידום בגוגל. אנחנו קובעים למערכת באיזה אתרים המודעות רשאיות להופיע, ורק בהם. הדרך היא ע"י הזנת כתובות אתרים בחלון המיקומים אליו אנחנו מגיעים ע"י לחיצה על הכפתור האדום הבולט של ה"טארגטינג" תחת לשונית "רשת המדיה", ובחירת אופציית המיקומים. שימו לב, ברגע שאנו מזינים מיקום ידני, אפילו אם זה רק אחד, אופציית המיקומים האוטומטים מתבטלת. המערכת עוברת למוד ידני, משמע המודעות לא יופיעו יותר באתרים שלא בחרנו אנחנו.

היתרון המשמעותי במצב האוטומטי הרגיל הוא כמובן המגוון שהוא מציע מבחינת אתרים, והחסכון בזמן וטרחה שעלינו להשקיע בהגדרת אתרים ידנית. היתרון במצב הידני הוא כמובן ההתמקדות רק באתרים שאנחנו מעוניינים שבהם התכנים הפרסומיים שלנו יופיעו, וחסכון כסף על קליקים לא רלוונטים מאתרים לא מתאימים. חשוב לציין כמובן שדרושה עבודת מחקר רצינית תרם השינוי למצב ידני ועלינו לבוא מוכנים עם רשימה מכובדת של אתרים אותם בחרנו בקפידה. חשוב שתהיה כמות לא קטנה של אתרים לבחירה על מנת שהמודעות יוכלו להיות באוויר לאורך זמן, ולכן רשימה קצרה בת כ-5 אתרים היא כמובן לא מספיקה. צריך תמיד לזכור שגם מפרסמים אחרים מתחרים על אותם מיקומים, ולכן חשוב שיהיו לנו אלטרנטיבות מספקות.

מה לגבי אפליקציות?..

אם הבטתם בטבלת המיקומים של הקמפיין שלכם, ודאי שמתם לב בין היתר שהמודעות לא מופיעות רק באתרים קלאסיים אלא גם באפליקציות למיניהן. ניתן לחסום אותן ע"י הזנת הכתובת הזאת:

adsenseformobileapps.com

בחלון המתאים תחת אופציית חסימות שאליה גם כן מגיעים אחרי לחיצה על הכפתור האדום של ה"טארגטינג". היתרון בהצגת המודעות באפליקציות הוא יכולת החשיפה והאפשרות להגיע לקהלים רבים שגולשים דרך המובייל. החסרון אמנם הוא יכולת ההמרה הפחותה בד"כ של מודעות באפליקציות מובייל, ובזבוז הכסף שבדרך כלל נובע מקליקים לא רלוונטים או כאלה שנובעים מקליק בטעות על המודעה. חברות בניית אתרים לעסקים וקידום אתרים ממליצות בחלק מהמקרים לחסום אפליקציות כמיקומים במצבים בהם למפרסם יורד הרבה כסף בחודש מקמפיין המדיה שלא מתורגם לתוצאות חיוביות.

במידה ונרצה לחזור ממיקומים ידניים לאוטומטים, או לחלופין לבטל את החסימה על אפליקציות, תמיד נוכל לעשות זאת ע"י הסרת האתרים והחסימה באותה הדרך בה הגדרנו אותם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *