10 אפריל 2018
10 אפריל 2018,
 0

אחת השאלות המרכזיות שעומדות בפנינו כשאנחנו עומדים לבנות תקציב לעסק היא, כיצד אנחנו יכולים לחלק אותו בצורה נכונה בין כל הרבדים אשר נדרשים לצורך הפעלת העסק. הרי באופן טבעי, תמיד משהו יבוא על חשבון משהו אחר, תמיד אנחנו נצטרך לוותר על דברים מסוימים בשביל שנוכל לעמוד בגבולות התקציב. כעת השאלה, כיצד אנחנו יכולים לחלק את התקציב בצורה חכמה, כך שנוכל לנצל את הכסף שלנו באופן אופטימאלי.

כאשר אנחנו חברה ותיקה, השאלה הזאת במקרים רבים פחות משמעותית גם בגלל שהתקציב יותר גדול וגם בגלל שהבסיס של העסק כבר די יציב, כך שאנחנו יכולים להשקיע בהרחבתו או בדברים שגרתיים. לעומת זאת, אם אנחנו סטארטאפ אז אנחנו צריכים לדעת כיצד לחלק את העוגה בצורה נכונה, אחרת הכל יקרוס. בין היתר אנחנו צריכים לבחון כיצד אנחנו מחלקים את הכסף לצורך שיווק ובפרט שיווק דיגיטלי.

באופן טבעי לצורך כך אנחנו נשתמש בסוכנות digital marketing אשר מתמחה בעבודה עם חברות סטארטאפ. בנקודה זו אנחנו צריכים להחליט כמה כסף אנחנו משקיעים על מנת שנוכל להשיג תוצאה אופטימאלית בתהליך העבודה.

אנחנו צריכים לזכור עבודה עם סוכנות digital marketing, מן הסתם, מחייבת הוצאה כספית, אך אם נוציא יותר מדי לא בהכרח נבטיח תוצאות, מצד שני, אם נשקיע מעט מדי אנחנו בוודאות לא נגיע לאן שאנחנו רוצים. כמו כן אנחנו צריכים לזכור עוד, שהשירות של סוכנות כזו, מתבצע על פי תהליך עבודה מסוים שנקבע בין היתר על פי גודל התקציב שאנחנו מפנים לכך. כעת השאלה, כיצד אנחנו קובעים מה התקציב שלנו.

איך קובעים תקציב עבור שיווק דיגיטלי

בתור סטארטאפ אשר מעוניינים לערוך שיווק דיגיטלי ולתקצב את העבודה שלנו, אנחנו צריכים לבחון את השוק שלנו, אנחנו צריכים לבחון מי הם המתחרים שלנו, אנחנו צריכים לבחון מי קהל היעד שלנו, האם אנחנו פונים לשוק המקומי או הבינלאומי, האם יש לנו אפשרות לייצר שיווק בכל הפלטפורמות או רק בחלקן, מה יכול להביא לנו את התוצאה הטובה ביותר.

לשם כך, אנחנו נשתמש כמובן במדדים שונים, השוואות ובנתונים, הן כאלה שעוסקים בכל השוק, הן כאלה שעוסקים בגורמים שונים שמשפיעים עליו וכן בנתונים שלנו. באופן כזה, הוא נוכל להיות ממוקדים כמה שיותר בשאלה, כמה כסף עלינו להשקיע בשאלה השיווק.

כשאנחנו פונים לתהליך של שיווק דיגיטלי, אנחנו צריכים לזכור, התהליך הוא ארוך טווח אך הוא ממוקד, לכן גם אין טעם להשקיע כספים בלי הפסקה בשביל להביא קהלים שלא יעזרו לנו. המטרה צריכה להיות, להביא כמה שיותר קהל ממוקד, קהל שאנחנו יכולים להיעזר בו. אחרת אנחנו פשוט נשקיע כסף בשיווק כלפי קבוצות שאין להן צורך במוצר שלנו, ואנחנו למעשה נעבוד לחינם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *